Håndskrivning og musik kan hjælpe børn til at regulere deres følelser

/
Det er en udbredt misforståelse, at håndskrivning udelukkende styrker finmotorikken. Det styrker nemlig også hjerneudviklingen på vigtige områder.

Adem har på få måneder fået bedre sprog og koncentration

/
Med en helhedsorienteret indsats er Adem kommet i en super god trivsel og udvikling. Han har mere overskud og større glæde. Der er fremgang på mange områder.

Sensoriske ubalancer hos børn ses i hverdagens aktiviteter og adfærd

/
Sensoriske ubalancer hos børn viser sig i hverdagens aktiviteter og adfærd. Det positive er, at de kan afhjælpes.

Kan man forebygge senfølger af for tidlig fødsel?

/
Ja, vi kan forebygge følger af for tidlig fødsel! Men for at kunne gøre det, må vi kende og erkende betingelserne. Vi må skaffe os viden og indsigt.

Spiseproblemer hos for tidligt fødte børn i forskellige aldre

/
Læs her om de mange typiske spiseproblemer hos præmature børn, om årsagssammenhænge og ikke mindst om muligheder for afhjælpning.

Mors stress under graviditeten påvirker barnets hjerneudvikling

/
Canadiske og engelske studier har vist, at fostret er ekstremt skrøbeligt og meget påvirkeligt af morens fysiske og psykiske miljø.

Har du bekymringer om dit barns trivsel og skolegang?

/
Jeg kan hjælpe dig med at tage fat om årsagerne og gennemføre en plan for at skabe de bedste rammer og betingelser for trivsel, glæde og udvikling.

Præmature tvillinger og pubertet

/
Dette interview belyser de særlige forhold, der kan være gældende for for tidligt fødte tvillinger i puberteten. Fx kan en pige, der er den ene halvdel af et M/K tvillingepar, producere mere testosteron end normalt.

Børn og mælk

/
Magasinet Sund Forskning bragte på et tidspunkt en meget grundig artikel om mælk og sundhed, skrevet af radiolægen Carsten Vagn-Hansen. Hans konklusion på hele artiklen kan du læse her.

Helhedsorienteret indsats hjælper børn bedst

/
Voldsomt mange børn og unge henvises til psykologisk og psykiatrisk udredning, fordi de er i vanskeligheder. Kan vi måske begynde at se barnet i et andet perspektiv ved at kigge mere på årsagerne end på symptomerne?